Gemeenteslogans, waarom (niet)?!

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2011-06
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
De gemeentelijke promotieslogan lijkt, in navolging van citymarketing, de laatste decennia aan populariteit gewonnen te hebben. In deze thesis staat de zoektocht beschreven naar (mogelijke) verklaringen voor het gebruik van de gemeenteslogan met als hoofdvraag “Welke mogelijke verklaringen kunnen gevonden worden voor het gegeven dat bestuurders en citymarketeers (blijven) inzetten op het ontwerpen en het uitdragen van een gemeenteslogan?” Hierbij wordt verondersteld dat de gemeenteslogan voortkomt uit citymarketing(beleid) en een onderdeel vormt van citybranding. De discipline citymarketing kan omschreven worden als een afstammeling van de (klassieke) marketing waardoor een analyse hiervan inzichten geeft met betrekking tot de gemeenteslogan. De marketingmix vormt het belangrijkste principe van de marketing waarbij de 4 P’s centraal staan. De prijs, plaats, promotie en het product vormen de basis van de marketinggrondslagen en een centrale rol binnen deze marketingmix is weggelegd voor de doelgroepen, de (potentiële) gebruikers van het product of de dienst die in verschillende segmenten verdeeld kunnen worden (Kotler, 1976).
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Managementwetenschappen