Utrecht: een veelzijdig product : Een onderzoek naar het citymarketingbeleid van Utrecht
Keywords
Loading...
Authors
Issue Date
2011-07
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Citymarketing is tegenwoordig niet meer weg te denken als onderdeel van het stedelijk beleid.
In 2009 was ruim te helft van de Nederlandse gemeenten bezig met citymarketing (Tameling,
2009). De meeste Steden zien het potentieel van citymarketing maar er heerst vaak nog
verwarring over de interpretatie. Steden hebben verschillende interpretaties over wat de term
citymarketing inhoudt (Braun, 2008). Veel steden zijn dan ook op zoek naar praktische
handvaten om een goed citymarketingbeleid te ontwikkelen (Tameling, 2009). Het probleem is
dat er in de literatuur te weinig aandacht is voor het werkelijke en effectieve gebruik van
citymarketing. Volgens (Braun, 2008) is er een tekort aan algemeen vastgestelde normen in
termen van oorzaak, definitie, omvang, doel en conceptuele ontwikkeling op het gebied van
citymarketing. In dit kader is het doel van het onderzoek om een bijdrage te leveren aan het
citymarketingbeleid van de gemeente Utrecht door dit beleid te toetsen aan nieuwe theoretische
inzichten ter bevordering van effectieve citymarketing. Om dit doel te bereiken is de volgende
hoofdvraag geformuleerd:
Welke voorwaarden bevorderen de effectiviteit van het citymarketingbeleid van de gemeente
Utrecht?
Description
Citation
Supervisor
Faculty
Faculteit der Managementwetenschappen