Vervangt e-commerce het stadscentrum? De verwevenheid van e-commerce en het stadscentrum bekeken vanuit geografisch perspectief

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2012-06-22
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Het stadscentrum heeft door de ontwikkeling van e-commerce een andere betekenis gekregen. In toenemende mate wordt de sociaaleconomische omgeving veranderd door een opkomende aanwezigheid van de virtuele wereld. Individuen en organisaties bevinden zich tegenwoordig in fysieke én virtuele ruimten (Li & Bourlakis, 2009, p. 425). E-commerce en het stadscentrum zijn een voorbeeld van fysieke en digitale plekken waar een individu tercht kan voor zijn of haar consumentenbehoeften. Met de bachelorthesis Vervangt e-commerce het stadscentrum? wil ik een substantiële bijdrage leveren aan het beter begrijpen van ecommerce en de stad en de relatie tussen beide fenomenen. Met het onderzoek wil ik het gedrag en de handelingen van burgers die zich zowel op internet als in de fysieke wereld als consument bewegen analyseren. Vanuit een sociaal geografisch perspectief wil ik de verwevenheid tussen beide fenomenen duiden, om zodoende te verklaren hoe beide fenomenen op elkaar reageren, elkaar aanvullen en van elkaar verschillen.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Managementwetenschappen