Social media en crisiscommunicatie: Een onderzoek naar de interactie tussen voorgaande reputatie en de responsstrategie van een bedrijf op Facebook en het effect daarvan op de waargenomen reputatie, de gedragsintenties en de account acceptance.

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Authors
Issue Date
2015-06-29
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
In dit onderzoek ligt de focus op in hoeverre de manier waarop bedrijven op online klachten reageren, een effect heeft op de gedragsintenties van klanten en op het beeld dat klanten over het bedrijf hebben. Hierbij wordt onderzocht of het effect afhangt van de voorgaande (goede of slechte) reputatie van het bedrijf. Dit is belangrijk voor bedrijven omdat ze op deze manier weten hoe ze het beste op online klachten kunnen reageren om zo min mogelijk reputatieschade op te lopen. De hoofdvraag hierbij luidt: Welk effect heeft de soort voorgaande reputatie (goede vs. slechte) en crisisrespons (accomodatief vs. defensief) van een bedrijf op Facebook op reputatie, gedragsintentie en account acceptance?
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren