Blijf zoals je bent. Een onderzoek naar het effect van matige en grote logoveranderingen op de merkherkenning, de merkattitude, de logoattitude, het esthetisch verwerkingsplezier, de ervaren vloeiendheid en de verwerkingssnelheid, rekening houdend met de mate van merkbetrokkenheid van de consument.

Keywords
No Thumbnail Available
Issue Date
2016-04-21
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
De huidige studie had tot doel meer kennis te verwerven over in hoeverre de gradatie van een logoverandering van invloed is op de merkherkenning, de merkattitude, de logoattitude, het esthetisch verwerkingsplezier, de ervaren vloeiendheid en de verwerkingssnelheid van het logo, rekening houdend met de mate van merkbetrokkenheid van de consument. Uit de studie is gebleken dat het doorvoeren van een logoverandering van negatieve invloed is op de merkherkenning, het esthetisch verwerkingsplezier, de ervaren vloeiendheid en de logoattitude. De studie vond daarnaast dat logoveranderingen indirect via de experiëntiële verwerking van invloed kunnen zijn op de logo- en merkattitude. Tot slot heeft de studie bewijs gevonden voor het feit dat merklogo’s niet worden verwerkt volgens de gedachtegang van de Optimal Innovation Hypothesis (Giora et al., 2004), maar via de gedachtegang van de Processing Fluency Theory (Reber et al., 2004).
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren