De invloed van de betrokkenheid op de effectiviteit van doelframing in de gezondheidscommunicatie.

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2016-02-03
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Doelframing is een belangrijk instrument in de gezondheidscommunicatie voor de ontwikkeling van overtuigende boodschappen. Om meer duidelijkheid te scheppen in de bestaande verwarring in het onderzoeksveld van doelframing in de gezondheidscommunicatie, onderzoekt deze studie de invloed van betrokkenheid op de effectiviteit van doelframing op het niveau van verwerking. Onder de aanname dat betrokkenheid bij een onderwerp samenhangt met de bekendheid met een onderwerp, is onderzocht hoe de verschillende bekendheid met de onderwerpen fastfood en zout invloed heeft op de overtuigingskracht van doelframing. Hoewel er geen evidente invloed is gevonden van bekendheid en betrokkenheid op de effectiviteit van doelframing, roepen de resultaten interessante vragen op voor vervolgonderzoek.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren