Logo’s: Herkenbaarheid en Attitude ten opzichte van logo’s met een complete of incomplete slogan.

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2016-01-04
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
In dit onderzoek werd gekeken of het toevoegen van verbale verankering aan de logo van een bedrijf het herkennen van de kernwaarden van dit bedrijf, de attitude ten opzichte van het logo en de attitude ten opzichte van het merk kan beïnvloeden. Daarnaast werd er onderzocht of dit verschilde tussen Nederlanders en Belgen. Er werd verwacht dat Belgen meer behoefte hebben aan duidelijkheid in slogans dan Nederlanders. Daarom was de verwachting van dit onderzoek dat Belgen kernwaarden beter zouden herkennen, een positievere attitude zouden hebben ten opzichte van complete slogans. Er waren weinig significante verschillen te vinden in de invloed van verbale verankering of nationaliteit. Verbale verankering en nationaliteit van respondenten lijkt daarom weinig invloed te hebben op de herkenning van kernwaarden in een logo, de attitude tegenover dit logo en de attitude tegenover het merk.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren