Browse op Begeleider "Stevens, M.J.C.G."

Sorteer op: Volgorde: Resultaten:

  • Ottens, M.W.J.K. (2015-07-16)
    Bachelor Algemene Cultuurwetenschappen
    In this bachelor thesis, I aim to further computer game literacy, by opening our understanding of computer games up to an architectural vocabulary. I’ve explained and studied what I take to be the remediation of architectural ...
  • Waal, V. de (2016-08-31)
    Master Kunst- en Cultuurwetenschappen
    Deze Mastersciptie bestaat uit een kritische discoursanalyse, gebruik makend van het driedimensionale raamwerk door Norman Fairclough (zoals gepresenteerd in zijn boek Discourse and Social Change 1992) over communicatieve ...
  • Tilleman, W.J.A. (2016-06-27)
    Bachelor Algemene Cultuurwetenschappen
    Dit bachelorwerkstuk zet uiteen hoe in het hedendaagse visuele televisiehorrorgenre de biseksuele vrouwelijke vampier zich verhoudt tot de representatie van de biseksuele vrouw in de klassieke vampierfilm. Centraal staan ...
  • Boel, L. (2016-03-14)
    Master Kunst- en Cultuurwetenschappen
    Het masker is een belangrijk, maar vaak vergeten element van de slasherfilm. Deze scriptie hoopt dit gat in wetenschappelijk onderzoek op te vullen door te kijken naar wat de functie van het masker daadwerkelijk is. Waarom ...
  • Closed Access
    Schlensak, L.N. (2017-08-01)
    Master Kunst- en Cultuurwetenschappen
    Current changes in the fields of arts and culture have resulted in a proliferation of artistic collaborations. For various reasons, artists increasingly choose to organize themselves in art collectives as emergent ...
  • Leenders, B.J. (2016-08-28)
    Master Kunst- en Cultuurwetenschappen
    The academic discourse surrounding (video) games, or Interactive Digital Media in a broader sense, has been a rusted debate on the essential role of the medium on the one hand, and a superficial appropriating of its effect ...
  • Tilleman, W.J.A. (2017-08-23)
    Master Kunst- en Cultuurwetenschappen
    Middelbare scholieren moeten tijdens hun schoolperiode vaardigheden en kennis opdoen die ze nodig hebben wanneer zij het volwassen en werkende leven betreden. Digitale leer- en communicatiemiddelen spelen een grotere rol ...
  • Closed Access
    Maessen, C.M.E. (2016-08-31)
    Master Kunst- en Cultuurwetenschappen
    Art festivals and museums both offer an experience relating to art and culture. These experiences are, however, very different from each other. The goal of the research is to help both museum practitioners as well as arts ...
  • Siekierczak, A.A. (2016-06-15)
    Bachelor Algemene Cultuurwetenschappen
  • Renker, R. (2017-02-28)
    Bachelor Algemene Cultuurwetenschappen
    This bachelor thesis focuses on the representation of Dark Tourism on websites that promote tours to the nuclear disaster site of Fukushima, the tour as advertised by Voyagin and the Fukuichi Kanko Project, organised by a ...
  • Closed Access
    Heuvel, J. van den (2016-12-22)
    Master Kunst- en Cultuurwetenschappen
    De industrialisatie heeft voor een snellere manier van produceren en consumeren gezorgd, terwijl aardse grondstoffen eindig zijn. Echter, de angst dat er een einde komt aan economische groei in plaats van het steeds groter ...
  • Louisse, B.S.J. (2015-04-07)
    Master Kunst- en Cultuurwetenschappen
    De clubscene is tegenwoordig verdeeld in twee kampen: de ene groep zet volop feestfotografie, aftermovies en social media in als marketingmiddel, terwijl anderen juist alle draagbare technologie op feesten wil verbannen. ...
  • Dekker, M.K.S. (2017-08-31)
    Master Kunst- en Cultuurwetenschappen
    In this thesis I aim to answer the question which institutional aspects of game development companies hinder or improve the sharing of information within the cluster Dutch Game Garden. In order to answer this question I ...
  • Rooijen, M.K. van (2017-08-28)
    Master Kunst- en Cultuurwetenschappen
    In deze masterthesis wordt het multimediagebruik van de twintigjarige Harry Potter franchise besproken en analyseer ik ook de gebruikte marketingstrategie en de Nederlandse Harry Potter consument. Het bijzondere aan de ...
  • Zuijlen, E.M.W. van (2017-07-27)
    Master Kunst- en Cultuurwetenschappen
    In line with the shift in the recent decades in how museums actively engage with the public, this research focuses on the relationship between one of the most well-known museums in The Netherlands, the Van Gogh Museum and ...
  • Jong, Y.R.R. de (2017-10-26)
    Master Kunst- en Cultuurwetenschappen
    Games are a promising tool whose value to influence notions of the self and the world should not be underestimated (Mul, 2015, p. 181). In contemporary societies, the integration of foreign cultures in multicultural ...
  • Dekker, M.K.S. (2015-07-16)
    Bachelor Algemene Cultuurwetenschappen
    In this research I answer the question what kind of ideological messages about the city are being portrayed in the computer game Grand Theft Auto V. The fictional city Los Santos is being designed and depicted in a certain ...
  • Schrijen, B.G.H. (2015-11-27)
    Master Letterkunde
    In de videogame-industrie bestaat een impliciete canon: iedereen kent bijvoorbeeld Pac-man, maar veel games zijn ook in de vergetelheid geraakt. In deze scriptie worden voor het eerst de processen die leiden tot een ...
  • Hulzebos, T. (2015-08-31)
    Bachelor Algemene Cultuurwetenschappen
    De ontwikkeling van de macht van het personage Daenerys Targaryen van Game of Thrones. In het eerste hoofdstuk wordt er gekeken naar de relaties tussen kleding, houding en macht, In het tweede hoofdstuk speelt ruimte een ...
  • Stoelwinder, S.K. (2017-08-31)
    Master Kunst- en Cultuurwetenschappen
    In dit onderzoek wordt de relatie tussen het zelf produceren van media en kritische reflectie op media bij leerlingen (VO) in het kader van mediawijsheid onderzocht.